dimecres, 12 de març del 2008

La cultura de masses


Actualment en la nostra societat el que predomina és l’art de masses, és a dir, aquell art que va dirigit a aquesta societat de masses. És la cultura característica de l’època en què ens trobem. Les diferents formes d’art de masses que han sorgit representen la demanda de la societat actual, la societat de masses.

Parteixo de la definició de cultura la qual considera que “tot és cultura” ja que, la cultura és la manifestació d’un grup. Per tant, la societat de masses crea la seva pròpia cultura de masses.

Així doncs, tot el que produeix la societat de masses i que va dirigit a ella mateixa, és cultura de masses. Forma part de la mateixa societat, de la quotidinitat i de la manera d’ésser de les persones que en formen part. És també, una forma d’identitat d’aquesta societat de masses.

Per tant, les estàtues vivents de Barcelona, les quals també es poden trobar a d’altres països, formen part d’aquesta societat de masses. Han sorgit per una necessitat d’aquesta societat. De fet es tracta d’una atracció turística de Barcelona. Les estàtues vivents formen part del paisatge de les Rambles i és difícil no relacionar-les amb el lloc que ocupen. S’han convertit en un fenomen quotidià i en cultura de masses.

D’altres fenòmens que han sorgit en aquesta societat de masses i que per això també es poden considerar cultura de masses són els graffitis, el “moviment friky” o els programes de televisió. Això és així perquè tots aquests fenòmens són representatius d’un grup social, representen la seva manera de pensar i d’actuar. Si no fos així, aquestes formes culturals no existirien ja que, són la identitat de la societat de masses.